Παταγώδη αποτυχία σημείωσαν οι φετινοί υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις για μία θέση στα ΤΕΙ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τρεις στους τέσσερις υποψηφίους βαθμολογήθηκαν κάτω από 10 στα δύο βασικά μαθήματα γενικής παιδείας, τη Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά. Την ίδια ώρα, στις πανελλαδικές εξετάσεις συμμετείχαν φέτος οι λιγότεροι υποψήφιοι της τελευταίας τριετίας, γεγονός που δείχνει τη μείωση του ενδιαφέροντος των εφήβων στην Ελλάδα για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Ειδικότερα, από τα στατιστικά στοιχεία για τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων της Ομάδας Α΄ των ΕΠΑΛ, τα οποία δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας, φαίνεται ότι στις εξετάσεις για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μετείχαν 15.127 υποψήφιοι και στα Μαθηματικά 14.914 (ορισμένοι μετέχουν μόνο στο πρώτο μάθημα για διάφορους λόγους π.χ. απαλλαγή στράτευσης). Ο αριθμός των συμμετεχόντων βαίνει μειούμενος τα τελευταία χρόνια, καθώς πέρυσι στις εξετάσεις της Γλώσσας μετείχαν 16.259 υποψήφιοι και 17.394 το 2013.
Κάτω από τη βάση πήραν 3 στους 4 υποψηφίους
Σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες στα δύο βασικά μαθήματα γενικής παιδείας, ήταν απογοητευτικές. Στα Μαθηματικά, το 76,08% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Νεοελληνική Γλώσσα έφθασε το 73,63% έναντι 64,91% πέρυσι. Ελάχιστοι είναι, εξάλλου, οι αριστούχοι. Βαθμολογίες από 18-20 συγκέντρωσε το 2,12% των υποψηφίων στα Μαθηματικά και μόλις το 0,03% στη Νεοελληνική Γλώσσα.
Αυξομειώσεις, σε σύγκριση με πέρυσι, παρατηρούνται στις βαθμολογικές επιδόσεις στο τρίτο εξεταζόμενο μάθημα που είναι σχετικό με την ειδικότητα κάθε υποψηφίου. Ενδεικτικά, σε ό, τι αφορά τις ειδικότητες με την υψηλότερη ζήτηση, οι επιδόσεις είναι ελαφρώς καλύτερες, σε σύγκριση με πέρυσι, στις ειδικότητες Ηλεκτρολόγων Εγκαταστάσεων, Μηχανικών και Ηλεκτρολογικών Συστημάτων Αυτοκινήτων. Επίσης, βελτιωμένες είναι οι επιδόσεις στα μαθήματα των ειδικοτήτων Υποστήριξη Συστημάτων Εφαρμογών και Δικτύων Η/Υ και Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών, γεγονός που αναμένεται ότι θα πιέσει ανοδικά τις βάσεις εισαγωγής στα αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ.
Στον αντίποδα, προς τα κάτω φαίνεται ότι πιέζονται οι βάσεις εισαγωγής στα τμήματα που σχετίζονται με τις ειδικότητες Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων και Βοηθών Νοσηλευτών.