Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

ΕΒΕΠ: Ο αναπτυξιακός νόμος επιχειρεί να καλύψει το "επενδυτικό χάσμα" μιας δεκαετίας

Οι παρεμβάσεις που περιέχονται στον αναπτυξιακό νόμο επιτρέπουν τη διαμόρφωση γόνιμου εδάφους και φιλικού κλίματος για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, αφήνοντας πίσω τα εμπόδια του παρελθόντος, σημειώνει το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς. Με αφορμή το πολυνομοσχέδιο, τονίζει την ανάγκη η "επενδυτική άπνοια" της κρίσης πρέπει να μετατραπεί σε βαθιά "επενδυτική ανάσα".

Αναλυτικότερα, το ΕΒΕΠ επισημαίνει τα εξής:



"Με την ευκαιρία έναρξης της συζήτησης στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου, με τίτλο "Επενδύω στην Ελλάδα", ο επιχειρηματικός κόσμος στην πλειοψηφία του επικροτεί όλους τους βασικούς άξονες, όπως άλλωστε αποτυπώθηκε στη δημόσια διαβούλευση.

Το σχέδιο νόμου σε συνολικά 88 άρθρα, έχει ως κύριο στόχο τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος και την διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας για την επίτευξη του αναπτυξιακού άλματος που χρειάζεται η ελληνική οικονομία. Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, το Ε.Β.Ε.Π. τοποθετήθηκε αναλυτικά με παρατηρήσεις και προτάσεις και έκρινε μεταξύ άλλων, θετικά 12 σημαντικές φιλοεπιχειρηματικές και φιλοεπενδυτικές αλλαγές. Συγκεκριμένα το Ε.Β.Ε.Π. ξεχωρίζει την ευκολότερη εγκατάσταση των επιχειρήσεων εντός σύγχρονων επιχειρηματικών πάρκων, την αποτύπωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ένα "Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη", το "Εθνικό Μητρώο Υποδομών" με τον καθορισμό των "περιοχών υποδοχής" επενδύσεων, την απλούστευση αδειοδότησης για έναρξη βιομηχανικής δραστηριότητας, το Εθνικό Πρόγραμμα Ανασχεδιασμού και Απλούστευσης Διαδικασιών, τις απλοποιήσεις για τις δημόσιες συμβάσεις, τον πενταετή σχεδιασμό του ΠΔΕ και την επιτάχυνση του έργου της Δικαιοσύνης, οι οποίες αποτελούν πράγματι σημαντικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, που μειώνουν δραστικά χρόνο και χρήμα, τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για το κράτος.

Τολμηρές είναι και οι αλλαγές που εισάγει η νέα νομοθεσία, ώστε να επιτρέψει τη δημιουργία περισσότερων και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας. Στο νομοσχέδιο υπάρχει μια σειρά άρθρων με μέτρα για την καταπολέμηση της υποδηλωμένης και αδήλωτης εργασίας, τη δημιουργία Μητρώου Συνδικαλιστικών Οργανώσεων Εργαζομένων και φορέων Εργοδοτών, τη θέσπιση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και τις εξαιρέσεις στις συμβάσεις εργασίας, που θα συζητήσουν εκτενώς τα κόμματα στη Βουλή.

Είναι γεγονός ότι για πολλά χρόνια, μεγάλος αριθμός επενδύσεων στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα, παραμένουν στα "χαρτιά", ενώ για 2.500 αιτήσεις καθυστερεί υπερβολικά η αδειοδότησή τους. Οι επενδυτικοί νόμοι, αντί να λειτουργούν ως αναπτυξιακό εργαλείο, εγκλωβίζουν τους επενδυτές σε διοικητικές διαδικασίες και καθυστερήσεις, στερώντας από τη χώρα και την οικονομία πολύτιμους πόρους και από την  κοινωνία και τους πολίτες, νέες θέσεις εργασίας. Συνηθίζεται μάλιστα να λέγεται μεταξύ επιχειρηματιών, πως ο καλύτερος αναπτυξιακός νόμος, είναι η αποπληρωμή του προηγούμενου.

Με το αναπτυξιακό σχέδιο νόμου που παρουσίασε η κυβέρνηση, προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία στις επενδύσεις που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας για να μπορέσουν να αδειοδοτηθούν. Οι παρεμβάσεις που περιέχονται στο νομοσχέδιο επιτρέπουν τη διαμόρφωση γόνιμου εδάφους και φιλικού κλίματος για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, αφήνοντας πίσω τα εμπόδια του παρελθόντος.

Η σχέση επενδύσεων προς ΑΕΠ στη χώρα μας είναι σήμερα, στο μισό απ’ ότι ήταν πριν την κρίση, αλλά συγκριτικά και σε χαμηλό ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Οι επιχειρηματικές επενδύσεις σύμφωνα με τα στοιχεία του 2018, ύψους 10 δισ. ευρώ περίπου, αν και σε ονομαστικούς όρους έχουν επανέλθει σχεδόν στο 60% των προ κρίσης επιπέδων του 2009, ανέρχονται μόλις στο 6% του ΑΕΠ, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ-28 διαμορφώνεται στο 13%. Υπάρχει, λοιπόν, τεράστια υστέρηση στις μη επιχειρηματικές επενδύσεις και ένα μεγάλο "επενδυτικό χάσμα" μεταξύ Ελλάδας και υπόλοιπης Ευρώπης. Οι δημόσιες επενδύσεις και οι ιδιωτικές επενδύσεις διαμορφώνονται σήμερα στα 5 δισ. ευρώ περίπου για την κάθε κατηγορία, όταν προ κρίσης κυμαίνονταν σε 14 δισ. και 21 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Σημειώνεται, επίσης, ότι οι επενδύσεις 1,3 δισ. ευρώ στην οικοδομή, έναντι 15,5 δισ. προ κρίσης, αποτελούν μόνο το 6% του συνόλου των επενδύσεων, όταν στην ΕΕ-28 το αντίστοιχο μέγεθος είναι 25%.

Η "επενδυτική άπνοια" της κρίσης πρέπει να μετατραπεί σε βαθιά "επενδυτική ανάσα", ώστε η χώρα να έχει σοβαρές πιθανότητες να καλύψει 4 βαθμίδες αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας και να επανέλθει στην επενδυτική βαθμίδα ΒΒΒ- από το Β+. Επίσης με τη βοήθεια του σχήματος APS, γνωστού ως ελληνικού σχεδίου "Ηρακλής" για τιτλοποίηση 30 δισ. ευρώ "κόκκινων δάνειων", υπάρχει αισιοδοξία στην Ε.Ε., ενόψει των stress test των συστημικών τραπεζών.

Τα αρμόδια Υπουργεία με το πολυνομοσχέδιο προωθούν ένα ρηξικέλευθο μοντέλο, που θα δώσει ισχυρή ώθηση στο επιχειρείν, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και την απασχόληση. Δίνει σημαντικά κίνητρα για αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας και διευκολύνει τις ιδιωτικές επενδύσεις σε δημόσια ακίνητα. Ξεκάθαρα επιταχύνει τα βήματα, τόσο για τη σύσταση, όσο και την αδειοδότηση λειτουργίας νέων επιχειρήσεων. Απλουστεύει χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες γρήγορα, αλλά όχι πρόχειρα. Προβλέπει τον ίδιο έλεγχο στοιχείων στο ΓΕ.ΜΗ για όλους τους τύπους εταιρειών, την επιτάχυνση της αξιολόγησης των επενδυτικών φακέλων σε 45 ημέρες, περιβαλλοντική αδειοδότηση σε 30 ημέρες, την ευκολότερη εγκατάσταση των επιχειρήσεων εντός σύγχρονων επιχειρηματικών πάρκων και τη δημιουργία δικτύων επικοινωνίας 5G. Τα Επιμελητήρια διαθέτουν την οργάνωση και έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν στην επίτευξη των σαρωτικών αλλαγών του αναπτυξιακού νομοσχέδιου με βασικό κίνητρο τις επενδύσεις. Τέλος ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει πως οι επιχειρήσεις και οι επενδύσεις θέλουν το κράτος υποστηρικτικά δίπλα τους και όχι γραφειοκρατικά απέναντί τους".
 
website counter
friend finderplentyoffish.com