«Παρελθόν» αποτελεί η δυναμική που είχε αποκτήσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.
Και ενώ όλα έδειχναν ότι τα πράγματα είχαν πάρει τον δρόμο τους και οι ιδιωτικοποιήσεις θα μετατρέπονταν σε μοχλό για την επανεκκίνηση της οικονομίας, η καθυστέρηση σε ολοκληρωμένες αποκρατικοποιήσεις, όπως η αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport σε συνδυασμό με την αποχώρηση του Στ. Πιτσιόρλα από την προεδρία του ΤΑΙΠΕΔ για τη θέση του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης έχουν εντείνει τον προβληματισμό στην αγορά σχετικά με την έγκαιρη υλοποίηση του προγράμματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή το Ταμείο εργάζεται πάνω στην επικαιροποίηση του προγράμματος και την αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης κάποιων αποκρατικοποιήσεων.
Πηγές από το Ταμείο υπογραμμίζουν πως πρόκειται για ελάχιστες διαφοροποιήσεις και τονίζουν πως δεν πρόκειται να αλλάξουν, ούτε η καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των ιδιωτικοποιήσεων που έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ και έχει οριστεί για το τέλος του 2018, αλλά ούτε και οι στόχοι για τα έσοδα. Η επικαιροποίηση του σχεδίου αναμένεται να συζητηθεί στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο εκτιμάται πως θα συνεδριάσει μέσα στην εβδομάδα και κατόπιν θα πάρει τον δρόμο για το ΚΥΣΟΙΠ (Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής) για την τελική έγκριση.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συμφωνίας του περασμένου Ιουλίου με τους δανειστές, τα έσοδα από συνολικά 19 αποκρατικοποιήσεις (μεταξύ των οποίων η ΔΕΗ, ο ΔΕΣΦΑ, η έκταση του γκόλφ στην Αφάντου της Ρόδου), έχουν τοποθετηθεί στα 5,8 δισ. ευρώ έως το 2018.
Με βάση τον Προϋπολογισμό του 2017 που κατέθεσε προχθές στη Βουλή η κυβέρνηση, προβλέπονται έσοδα 2,59 δισ. ευρώ για το 2017, εκ των οποίων 1,9 δισ. αφορούν έσοδα από τα περιφερειακά αεροδρόμια και το Ελληνικό. Φέτος, πάντως στα δημόσια Ταμεία υπολογίζεται πως θα μπουν 500 εκατ. εύρω έναντι στοχου 2 με 2,5 δισ. ευρώ.