Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΑΝΤΟΥ ΘΑ ΦΕΡΟΥΝ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα στη χώρα που αναμένεται να αλλάξει τον χάρτη των εμπορευματικών μεταφορών στα Βαλκάνια, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, ξεμπλοκάρει μετά από τουλάχιστον δέκα χρόνια παλινωδιών και διαγωνισμών.



Την προηγούμενη εβδομάδα το διοικητικό συμβούλιο της ΓΑΙΑΟΣΕ ανέδειξε προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair. Η κοινοπραξία της Goldair με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς, κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες ήταν στο πλαίσιο των απαιτήσεων που είχε θέσει η εταιρεία, περιλαμβάνει την καταβολή 10 εκατ. ευρώ εφάπαξ και κατόπιν ποσοστό 2,51% επί του ετήσιου τζίρου ως ενοίκιο. Για τον πρώτο χρόνο το ελάχιστο τίμημα δεν μπορεί να πέσει κάτω από τις 350.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Α. Σχίζα η κοινοπραξία υποχρεούται να προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ σε έκταση περίπου 2.200 στρεμμάτων, που περιλαμβάνει σιδηροδρομικό σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, καθώς και την ανάπτυξη αποθηκών συνολικού εμβαδού 240.000 τ.μ.
Αλλάζει ο χάρτης των μεταφορών στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τη ΓΑΙΑΟΣΕ η ανάπτυξη οργανωμένων εμπορευματικών κέντρων συμβάλλει στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς τους πελάτες με ταυτόχρονη μείωση του κόστους μεταφορών, βασικός παράγοντας που συμβάλλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Το συνολικό σύμπλεγμα των κατασκευασμένων (ή υπό/προς κατασκευή) εγκαταστάσεων περιλαμβάνει:

1. Έκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.ά.) 235.000 τ.μ. περίπου (Εμπορευματικό Κέντρο).

2. Έκταση εμβαδού 1.450 στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (Εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και Μεταφόρτωσης φορτίων).

3. Δύο κτίρια συνολικού εμβαδού 56.000 τ.μ. σε έκταση περίπου 139.000τ.μ., τα οποία, σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό, προορίζονται να μισθωθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ως αποθηκευτικοί χώροι, μετά την ολοκλήρωση της (υπό εξέλιξη) διαδικασίας αποκρατικοποίησής της. Επισημαίνεται ότι τα κτίρια αρχικώς προορίζονταν να λειτουργήσουν ως χώροι συντήρησης τροχαίου υλικού, σχέδιο που εγκαταλείφθηκε μετά την έναρξη της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. (εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού).

4. Έκταση 29 στρεμμάτων και κτιρίων περίπου 5.750 τ.μ. με χρήση αμαξοστασίου λεωφορείων, μισθωμένο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.

Το μεταφερόμενο φορτίο
H υπάρχουσα σιδηροδρομική υποδομή μεταφόρτωσης φορτίου (ενός πλέγματος 4 γραμμών μήκους 640μ) πλαισιωμένη από δύο γερανογέφυρες και λοιπό εξοπλισμό, επαρκεί για την κάλυψη της σημερινής αλλά και της μελλοντικής ζήτησης που εκτιμάται σε 10 τρένα την εβδομάδα στο άμεσο μέλλον, 20 τρένα την εβδομάδα σε βάθος 2 ετών και 40 τρένα την εβδομάδα μεσοπρόθεσμα. Η συγκεκριμένη ζήτηση βασίζεται στους σημερινούς και μελλοντικά εκτιμώμενους φόρτους διακίνησης εμπορευμάτων της COSCO. Η γραμμή Θριασίου - Ν. Ικονίου θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «shuttle service» με 8 δρομολόγια την ημέρα (3 αμαξοστοιχίες και 6 μηχανές) σε 16 ώρες (1200 TEUs με δυνατότητα αύξησης).

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΓΚΩΝΟΥ

Παράλληλα, η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες ωρίμασης και άλλων ακινήτων του ΟΣΕ πανελλαδικώς για την ανάπτυξη αντίστοιχων εμπορευματικών κέντρων. Η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου της Θεσσαλονίκης στο στρατόπεδο ΓΚΩΝΟΥ είναι ο επόμενος στόχος που έχει τεθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ στον τομέα των εμπορευματικών κέντρων και αναμένεται μέσα στο 2017. Όπως φαίνεται από τις μελέτες που έχει εκπονήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ, προκειμένου να είναι δυνατή η ανάπτυξη ενός οικονομικά βιώσιμου εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, απαιτείται η συνέργεια της ΓΑΙΑΟΣΕ με την έκταση 672 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 300.000 μ2 ,πού διαθέτει στο στρατόπεδο ΓΚΩΝΟΥ στην περιοχή των Διαβατών και του εμπορικού λιμένα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.

Για το λόγο αυτό, ο στρατηγικός σχεδιασμός της ΓΑΙΑΟΣΕ περιλαμβάνει τη συνεργασία με τον ΟΛΘ έτσι ώστε κατά την αποκρατικοποίηση του λιμένα να δοθεί η δυνατότητα στον μελλοντικό επενδυτή κάτω από τις προϋποθέσεις που θα τεθούν να συλλειτουργήσει με τον ενδεχόμενο επενδυτή που θα έχει αναλάβει την δημιουργία και διαχείριση του εμπορικού κέντρου η να αναλάβει και ο ίδιος τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή και λειτουργία του για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, καθώς η πλειοψηφία των φορτίων διεθνούς προορισμού που διακινούνται από τον ΟΛΘ είναι χύδην εμπορεύματα, πρώτες ύλες, ή γενικό φορτίο, είναι ιδιαίτερα σημαντική η ύπαρξη μεγάλης έκτασης για προσωρινή εναπόθεση και ενδιάμεσης επεξεργασίας, που μπορεί να καλυφθεί με επιτυχία από τον χώρο που διαθέτει η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ήδη στο χώρο αυτό συμφωνήθηκε η παραχώρηση στον ΤΑΠ(Trans Adriatic Pipeline) έκτασης περίπου 100 στρεμμάτων ως χώρο κεντρικής αποθήκευσης και διανομής σωλήνων. Στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι η διεύρυνση της αγοράς των δυνητικών πελατών του εμπορευματικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, με τη παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας όπως συσκευασία προϊόντων, 3PL υπηρεσίες, συνδυασμένες μεταφορές, διανομή, μεταφορά/αποθήκευση προϊόντων εταιρειών λιανικού εμπορίου κλπ. Ο καθαρισμός του στρατοπέδου από πυρομαχικά αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2016. Ο χρονικός προγραμματισμός του έργου προβλέπει την διενέργεια του διαγωνισμού στο 1ο τετράμηνο του 2017 σε συνεργασία με τον ΟΛΘ.

Αλεξανδρούπολη
Εκτός όμως από το Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν σκέψεις για την ανάπτυξη και άλλων εμπορευματικών κέντρων από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως στην Αλεξανδρούπολη όπου η ΓΑΙΑΟΣΕ κατέχει έκταση περίπου 350.000 τ.μ καθώς και ο Δήμος Αλεξανδρούπολης κατέχει όμορη έκταση περίπου 500.000 τ.μ. με δυνατότητα δόμησης περίπου 300.000 μ2.

Ήδη έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με τον Δήμο για την από κοινού ανάπτυξη και αξιοποίηση των εκτάσεων.

Το εν λόγω έργο απαιτεί συνολική ωρίμανση καθώς και συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

Η εκτίμηση της ΓΑΙΑΟΣΕ είναι ότι στο 1ο εξάμηνο του 2017 θα μπορούσε να προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός από κοινού με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης

Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προχωρήσει σε ανάθεση μελέτης στο Δημοκρίτειο σχετική με την αξιοποίηση του.

Λάρισα
Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει ξεκινήσει ήδη ενέργειες για τη δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου αποθήκευσης και διακίνησης κυρίως αγροτικών προϊόντων σε έκταση 300 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της στη περιοχή της Γυρτώνης έξω από την Λάρισα ,σε συνεργασία με τον Δήμο Λάρισας.

Απαραίτητη προϋπόθεση η μεταφορά του σταθμού διαλογής του ΟΣΕ από το Μεζούρλο (εντός του οικιστικού ιστού της πόλης) που βρίσκεται σήμερα στοΝ χώρο που πρόκειται να κατασκευασθεί το εμπορικό κέντρο.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com