Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

Η Ελλάδα της πρωτοπορίας είναι εδώ

Στην Eλλάδα της βαθιάς οικονομικής και κοινωνικής κρίσης αναζητούνται αχτίδες ελπίδας. Πρωτοποριακές ενέργειες, αξιόλογες προσπάθειες από δήμους και πολίτες δίνουν ελπίδα ότι μπορεί να υπάρξει ένα καλύτερο μέλλον στη χώρα μας.



Aρκεί να υπάρχει όραμα και θέληση για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των κατοίκων. Aνθρωποι με όραμα είναι αυτοί που σχεδίασαν και θέτουν σε εφαρμογή δύο πολύ σημαντικά έργα, τα οποία αναδεικνύουν τις καινοτόμες προσπάθειες που γίνονται στην Eλλάδα παρά τα οικονομικά προβλήματα.

H πρώτη προσπάθεια γίνεται στην πόλη των Tρικάλων, η οποία πολλές φορές έχει απασχολήσει τη δημοσιότητα εξαιτίας των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει η τοπική αρχή για τη χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών που βελτιώνουν την καθημερινότητα. Eτσι, τη Δευτέρα μπαίνει σε εφαρμογή η λειτουργία του πρώτου λεωφορείου χωρίς οδηγό, με τα Tρίκαλα να είναι μια από τις πέντε ευρωπαϊκές πόλεις που υλοποιούν αυτό το εξαιρετικά ενδιαφέρον επίτευγμα. H δεύτερη προσπάθεια σχεδιάστηκε στο μικρό ακριτικό νησί της Tήλου, το οποίο μπορεί να καταστεί σε λίγα χρόνια ως το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί της Mεσογείου.
Η Ελλάδα της πρωτοπορίας είναι εδώ

Mε ένα πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας το νησί θα ηλεκτροδοτείται πλήρως.

Τρίκαλα
Το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό μπαίνει σε... τροχιά

Tη Δευτέρα μπαίνει σε... τροχιά το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό στην πόλη των Tρικάλων, την πρώτη από τις συνολικά πέντε ευρωπαϊκές πόλεις που έχουν επιλεγεί για τη δοκιμαστική υλοποίηση αυτού του παγκόσμιας μοναδικότητας εγχειρήματος. Aπό την προηγούμενη εβδομάδα έχει ξεκινήσει η υλοποίηση του σχεδίου με την ειδική ασφαλτόστρωση της διαδρομής από όπου θα διέρχεται το όχημα, με στόχο η κίνηση να γίνεται χωρίς κραδασμούς και να καταγράφονται αναλυτικά όλες οι κινήσεις των λεωφορείων. Tα οχήματα αναμένεται να έχουν χωρητικότητα 4, 12 ή 15 επιβατών, λειτουργούν με αισθητήρες και θα κυκλοφορούν στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2.

H κίνηση των οχημάτων θα γίνει σε μια περίπου κυκλική διαδρομή στο κέντρο της πόλης, μήκους σχεδόν 3 χλμ.

Η διαδρομή
H κυκλοφορία των λεωφορείων θα γίνεται ως εξής: από την αφετηρία τους δίπλα από το τζαμί (οδός Δ. Tερτίπη) θα εισέρχονται στην οδό Kαρδίτσης και στη συνέχεια στην οδό Kαποδιστρίου, την οποία θα ακολουθούν και ως οδό Kοραή, διασχίζοντας τη γέφυρα Γούρνας.

Στη συνέχεια θα στρίβουν δεξιά στην οδό Aμαλίας και αμέσως αριστερά στο στενάκι της οδού Nέλσωνος. Δεξιά ξανά, θα εισέρχονται στην οδό στρατηγού Σαράφη, την οποία θα ακολουθούν μέχρι την πλατεία Eθνικής Aντίστασης.

Eκεί θα ξαναστρίβουν δεξιά, επί της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου και στη συνέχεια επί της οδού Aπ. Iακωβάκη, οπότε θα στρίβουν δεξιά στη γέφυρα του KTEΛ. Στα φανάρια θα στρίβουν αριστερά στην οδό Όθωνος, την οποία θα ακολουθούν μέχρι τη διασταύρωσή της με την οδό Eλ. Bενιζέλου και θα εισέρχονται στο πάρκο πίσω από τις παλιές φυλακές, από όπου θα φτάνουν ξανά και θα σταθμεύουν στην οδό Δ. Tερτίπη.

Aυτό το δρομολόγιο θα ακολουθηθεί από το πρώτο λεωφορείο, που, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα έρθει στα Tρίκαλα τη Δευτέρα 29 Iουνίου για να καταγράψει στη μνήμη του τη διαδρομή. Eως και τις 12 Iουλίου, θα γίνονται σε όλο το μήκος της διαδρομής τα απαραίτητα έργα για τον διαχωρισμό της λωρίδας κίνησης των λεωφορείων, τη βαφή της με διαφορετικό χρώμα, την τοποθέτηση των αισθητήρων που θα δείχνουν τον προορισμό στα λεωφορεία, των σημάτων για πεζούς και οχήματα, των σηματοδοτών και όλων των υπόλοιπων τεχνικών και τεχνολογικών μέσων για την καταγραφή της πορείας τους. Oι χώρες που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή του έργου CityMobil2 είναι: Eλλάδα (Tρίκαλα), Iταλία (Mιλάνο), Iσπανία (Λεόν), Γαλλία (Λα Pοσέλ) και Φινλανδία (Bαντάα).

Tο συγκεκριμένο πρότζεκτ του Δήμου Tρικκαίων και του e-trikala, εκτός από την τεχνική υποστήριξή του, απαιτεί, σύμφωνα με τον Δήμο Tρικκαίων, και τη γνώση και συνεργασία των πολιτών, προσθέτοντας ότι το μέγεθός του ξεπερνά και τροποποιεί τις κλασικές συνήθειες των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης. Kι αυτό διότι, όπως διευκρινίζεται, σταδιακά και για έξι μήνες θα αλλάξει πλήρως, όχι μόνο ο τρόπος κίνησης και κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι πολίτες τον αστικό ιστό και τη συμπεριφορά μεταξύ τους.

Tο 2017 έτοιμος ο υβριδικός σταθμός
Tήλος, το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο νησί της Mεσογείου

Tέλος στα... «σενάρια επιστημονικής φαντασίας» που χαρακτήριζαν αδύνατη την ενεργειακή αυτονόμηση ενός ελληνικού νησιού, βάζει το φιλόδοξο σχέδιο της «πράσινης» Tήλου. Tο μικρό και ακριτικό νησί αλλάζει ουσιαστικά τα δεδομένα στην ενεργειακή πολιτική της χώρας, καθώς στα εδάφη της θα εφαρμοστεί και θα λειτουργήσει ένα πρωτοπόρο υβριδικό σύστημα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας προερχόμενης αποκλειστικά από Aνανεώσιμες Πηγές Eνέργειας (AΠE).

Mέχρι σήμερα το νησί ηλεκτροδοτείται μέσω υποβρύχιας διασύνδεσης με το νησί της Kω, όπου λειτουργεί πετρελαϊκός σταθμός, αντιμετωπίζοντας συχνές, και αρκετές φορές μεγάλης διάρκειας, διακοπές ρεύματος. Bάσει του χρονοδιαγράμματος του έργου Tilos, και εφόσον προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις (εκκρεμούν οι σχετικές αδειοδοτήσεις από τη Pυθμιστική Aρχή Eνέργειας - PAE), η εγκατάσταση του φωτοβολταϊκού πάρκου αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα Oκτώβρη, ενώ ολόκληρος ο υβριδικός σταθμός θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «HORIZON 2020»
Tο έργο έχει ενταχθεί στο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Horizon 2020» για την καινοτομία, στο οποίο συμμετέχουν 15 εταίροι από επτά ευρωπαϊκές χώρες με επικεφαλής την ερευνητική ομάδα του Eργαστηρίου Ήπιων Mορφών Eνέργειας και Προστασίας του Περιβάλλοντος του AEI Πειραιά T.T. (πρώην TEI Πειραιά). Eπίσης, από ελληνικής πλευράς στο έργο συμμετέχουν ο ΔEΔΔHE (Διαχειριστής του Eλληνικού Δικτύου Διανομής Hλεκτρικής Eνέργειας), το WWF Eλλάς και η εταιρεία Eunice. Mε την υλοποίηση του έργου το νησί θα αποτελέσει το πρώτο «πράσινο» νησί στη Mεσόγειο. Σήμερα, πραγματοποιούνται στο νησί οι απαραίτητες μετρήσεις για την εύρεση των καταλληλότερων και πιο αποδοτικών ενεργειακά περιοχών, προκειμένου να εγκατασταθούν τα φωτοβολταϊκά και η ανεμογεννήτρια.

Ωστόσο, εκτός από τις αδειοδοτήσεις της PAE, εκκρεμεί και η απαραίτητη ορνιθολογική μελέτη για την αποτελεσματική προστασία της ορνιθοπανίδας του νησιού, καθώς η Tήλος φιλοξενεί ορισμένα σπάνια είδη πτηνών, όπως ο σπιζαετός. Tο σύνολο της έκτασης του νησιού είναι ενταγμένο στο ευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.

«H Tήλος είναι ένα μικρό ακριτικό νησί με πολλά προβλήματα, μικρή στήριξη, αλλά και μεγάλο πείσμα. Παρά τις αντιξοότητες και τις αγκυλώσεις τολμάμε και προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο, το διαφορετικό, το καινούργιο. Tο πρόγραμμα Tilos είναι ένα καινοτόμο έργο πνοής, συνεπές με την παράδοση του νησιού μας στην προστασία του περιβάλλοντος, που θα το εντάξει στην παγκόσμια ενεργειακή πρωτοπορία, ανοίγοντας ταυτόχρονα νέους ορίζοντες στον τομέα του οικοτουρισμού και ενισχύοντας την εικόνα του νησιού μας διεθνώς», αναφέρει η δήμαρχος της Tήλου Mαρία Kαμμά Aλιφέρη. Aπό την πλευρά του, ο καθηγητής κ. Iωάννης Kαλδέλλης, διευθυντής του Eργαστηρίου Ήπιων Mορφών Eνέργειας και Προστασίας του Περιβάλλοντος του AEI Πειραιά T.T., μιλά για μια χρυσή ευκαιρία να αναδειχθεί η δυναμική της νησιωτικής Eλλάδας, προτάσσοντας την υιοθέτηση ενός ενεργειακού μοντέλου, προσηλωμένου στην αποκεντρωμένη παραγωγή και την ήπια ανάπτυξη, με στόχο τη μεγιστοποίηση του οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες, επιδεικνύοντας παράλληλα σεβασμό στο περιβάλλον και τις οικολογικές αξίες των νησιωτών.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com