Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2016

ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΙΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ οι λιανέμποροι

Εντείνονται οι πιέσεις των λιανέμπορων στους προμηθευτές για καλύτερες τιμές και περισσότερες παροχές μετά την απόφασή τους να συνεναίσουν στο «κούρεμα» των απαιτήσεών τους κατά 50%, προκειμένου να διασωθεί ο Μαρινόπουλος από τον Σκλαβενίτη.



Η λύση αυτή είχε προκαλέσει από τη πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή θύελλα αντιδράσεων, με αρκετούς λιανέμπορους να μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό και ειδική μεταχείριση, η οποία υπονομεύει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Μάλιστα, φέρνουν ως παράδειγμα την περίπτωση της οικογένειας Παντελιάδη, η οποία όταν εξαγόρασε τον Βερόπουλο όχι μόνο δεν ζήτησε «κούρεμα», αλλά εξόφλησε στο ακέραιο τα χρέη που παρέλαβε. Η πίεση που ασκούν είναι ασφυκτική, καθώς προσπαθούν να «ισοφαρίσουν» το μειονέκτημα που έχουν απέναντι του νέου σχήματος. Οι προμηθευτές πάντως, αν και αντιλαμβάνονται τις ανησυχίες τους, ξεκαθαρίζουν πως δεν πρόκειται να υπερβούν τις δυνάμεις τους και να υποχωρήσουν σε υπερβολικές απαιτήσεις τους. Σχεδιάζουν να κάνουν πρόσθετες παροχές στα μέτρα των δυνατοτήτων και υπό την προϋπόθεση ότι αυτό δεν θα αποβεί σε βάρος της βιωσιμότητάς τους. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορούν να μην στηρίξουν τη διάσωση του Μαρινόπουλου καθώς η ζημιά σε αντίθετη περίπτωση θα ήταν ολέθρια. Το στοίχημα πάντως, που αναλαμβάνει ο Σκλαβενίτης δεν είναι εύκολο, δηλαδή η επιστροφή των καταναλωτών στα καταστήματα της παραπαίουσας αλυσίδας, ωστόσο εκτιμάται πως έχει όλα τα εχέγγυα να τα καταφέρει, με πρώτο και καλύτερο το ισχυρό brand name. Να σημειωθεί πως με βάση τους στόχους που έχουν τεθεί, υπολογίζεται πως μέσα στην επόμενη διετία το δίκτυο της «Μαρινόπουλος» υπό την «ομπρέλα» της «Σκλαβενίτης» θα ξεπεράσει σε πωλήσεις το 1 δισ. ευρώ, ανακτώντας το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων που έκανε στο τέλος του 2015 και ταυτόχρονα θα φθάσει σε brake even (δηλαδή δεν θα έχει ζημιές και ίσως εμφανίσει τα πρώτα κέρδη).

Στο μεταξύ, μετά την απογοητευτική πορεία της κατανάλωσης τους δύο πρώτους μήνες του φθινοπώρου, οι μεγάλοι λιανέμποροι των τροφίμων στρέφουν τα βλέμματά τους στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. Με δεδομένο ότι ο Δεκέμβριος είναι ο καλύτερος μήνας του χρόνου και παραδοσιακά συνεισφέρει το κάτι παραπάνω στις πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όλοι περιμένουν να δουν πώς θα αντιδράσουν φέτος οι καταναλωτές, μετά την επιβάρυνση των εισοδημάτων τους με πρόσθετη φορολογία. Οι περισσότεροι είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί στις προβλέψεις τους, και χαμηλώνουν τον πήχη των προσδοκιών.

Υπάρχουν όμως και εκείνοι που εκφράζουν φόβους ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν αρκετά χαμηλότερα από πέρυσι, αφού δεν βλέπουν κάτι που μπορεί να τονώσει την ψυχολογία του αγοραστικού κοινού. Οι ίδιοι παρατηρούν πως παρότι είναι νωρίς για συμπεράσματα δεν φαίνεται ιδιαίτερη διάθεση και από την πλευρά των καταστηματαρχών να προσελκύσουν πελατεία, μέσα από ειδικά καμπανιές και στολισμούς, ενώ διαπιστώνουν επανεμφάνιση της ανησυχίας για την πορεία της αγοράς, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε πέρυσι που τέτοια εποχή υπήρχε μια «ευφορία» λόγω των εσόδων που καρπώνοντας από την κατάρρευση του Μαρινόπουλου. Υπολογίζεται ότι οι πέντε μεγάλοι του κλάδου (ΑΒ, Σκλαβενίτης, Lidl, METΡO και Μασούτης) μοιράστηκαν τζίρο περίπου 1 δισ. ευρώ λόγω της μαζικής φυγής των πελάτων του άλλοτε πανίσχυρου λιανέμπορου εξαιτίας της ένδειας που παρουσίαζαν τα ράφια του. Ο προβληματισμός συνδέεται και με τις τελευταίες έρευνες που δείχνουν ότι τα νοικοκυριά σκοπεύουν να περιορίσουν και άλλο τα έξοδά τους τους επόμενους μήνες, πέραν των περικοπών που έχουν κάνει ήδη. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η μηνιαία δαπάνη των νοικοκυρών σε είδη παντοπωλείου έχει μειωθεί την τελευταία 7ετία 2009-2015 λόγω της οικονομικής κρίσης κατά 16,3% ενώ η δαπάνη σε τρόφιμα κατά 12,5%. Το 2009, το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου 444 ευρώ ενώ το 2015 371 ευρώ, 73 ευρώ δηλαδή λιγότερο.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com