Η επόμενη ημέρα στα smartphones αναμένεται να λύσει ένα από τα πιο ενοχλητικά προβλήματα αναφορικά με τη χωρητικότητα της κάθε συσκευής.
Δεν είναι λίγες οι φορές που ο κάτοχος ενός smartphone καλείται να σβήσει μια σειρά από εφαρμογές από την εσωτερική μνήμη προκειμένου να ελευθερώσει χώρο. Στο μέλλον εκτιμάται ότι κάτι τέτοιο δεν θα είναι απαραίτητο. Ο λόγος για αυτό είναι ότι θα υπάρχει ένα ειδικό λογισμικό που θα επιτρέπει το streaming μίας εφαρμογής απευθείας στο μόνιμα συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο smartphone, χωρίς να είναι ανάγκη να αποθηκεύεται το ο,τιδήποτε τοπικά.
Κάτι τέτοιο εκτιμάται ότι θα επιφέρει μία μικρή επανάσταση στην απόδοση των συσκευών, αφού τα κινητά τηλέφωνα δεν θα επιβαρύνονται με το καθήκον να φορτώνουν απαιτητικά γραφικά ή άλλα στοιχεία. Ήδη, ερευνητές έχουν παρουσιάσει το λογισμικό AppStreamer, το οποίο αναλαμβάνει αυτό το ρόλο και καταφέρνει να μειώσει τις απαιτήσεις δημοφιλών παιχνιδιών στο Android έως και σε ποσοστό 85%. Για να γίνει αυτό εφικτό απαιτείται η σύνδεση του κάθε smartphone με έναν cloud server, ο οποίος αναλαμβάνει να στέλνει στη συσκευή όλα τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου ο χρήστης να έχει μπροστά του την εφαρμογή, ακριβώς όπως θα την είχε εάν την είχε κατεβάσει στην εσωτερική μνήμη του τηλεφώνου.
Η διαδικασία αυτή θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν δημοφιλείς πλατφόρμες streaming ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως το Spotify και το Netflix, τα οποία δεν κατεβάζουν τίποτα τοπικά, αλλά απαιτούν σταθερή και μόνιμη σύνδεση στο Διαδίκτυο. Εάν συνυπολογίσει κανείς τις ταχύτητες που θα προσφέρει το 5G, τότε η όλη διαδικασία θα μπορεί να γίνεται χωρίς καθυστερήσεις, σε τέτοιο σημείο που δεν θα μπορεί ο χρήστης να διακρίνει εάν έχει αποθηκευμένη μία εφαρμογή τοπικά ή τη χρησιμοποιεί online. Λογισμικό παρόμοιο με το AppStreamer εκτιμάται ότι θα κάνει την εμφάνισή του και από άλλους δημιουργούς, προσφέροντας μία εναλλακτική μέθοδο εξοικονόμησης χώρου στα μελλοντικά smartphones.
Δεν είναι λίγες οι φορές που ο κάτοχος ενός smartphone καλείται να σβήσει μια σειρά από εφαρμογές από την εσωτερική μνήμη προκειμένου να ελευθερώσει χώρο. Στο μέλλον εκτιμάται ότι κάτι τέτοιο δεν θα είναι απαραίτητο. Ο λόγος για αυτό είναι ότι θα υπάρχει ένα ειδικό λογισμικό που θα επιτρέπει το streaming μίας εφαρμογής απευθείας στο μόνιμα συνδεδεμένο στο Διαδίκτυο smartphone, χωρίς να είναι ανάγκη να αποθηκεύεται το ο,τιδήποτε τοπικά.
Κάτι τέτοιο εκτιμάται ότι θα επιφέρει μία μικρή επανάσταση στην απόδοση των συσκευών, αφού τα κινητά τηλέφωνα δεν θα επιβαρύνονται με το καθήκον να φορτώνουν απαιτητικά γραφικά ή άλλα στοιχεία. Ήδη, ερευνητές έχουν παρουσιάσει το λογισμικό AppStreamer, το οποίο αναλαμβάνει αυτό το ρόλο και καταφέρνει να μειώσει τις απαιτήσεις δημοφιλών παιχνιδιών στο Android έως και σε ποσοστό 85%. Για να γίνει αυτό εφικτό απαιτείται η σύνδεση του κάθε smartphone με έναν cloud server, ο οποίος αναλαμβάνει να στέλνει στη συσκευή όλα τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου ο χρήστης να έχει μπροστά του την εφαρμογή, ακριβώς όπως θα την είχε εάν την είχε κατεβάσει στην εσωτερική μνήμη του τηλεφώνου.
Η διαδικασία αυτή θυμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν δημοφιλείς πλατφόρμες streaming ψυχαγωγικού περιεχομένου, όπως το Spotify και το Netflix, τα οποία δεν κατεβάζουν τίποτα τοπικά, αλλά απαιτούν σταθερή και μόνιμη σύνδεση στο Διαδίκτυο. Εάν συνυπολογίσει κανείς τις ταχύτητες που θα προσφέρει το 5G, τότε η όλη διαδικασία θα μπορεί να γίνεται χωρίς καθυστερήσεις, σε τέτοιο σημείο που δεν θα μπορεί ο χρήστης να διακρίνει εάν έχει αποθηκευμένη μία εφαρμογή τοπικά ή τη χρησιμοποιεί online. Λογισμικό παρόμοιο με το AppStreamer εκτιμάται ότι θα κάνει την εμφάνισή του και από άλλους δημιουργούς, προσφέροντας μία εναλλακτική μέθοδο εξοικονόμησης χώρου στα μελλοντικά smartphones.