Την παρθενική του πτήση πραγματοποίησε επιτυχώς το PHASA-35, ένα ηλιακό- ηλεκτρικό αεροσκάφος με άνοιγμα φτερών 35 μέτρα και τη δυνατότητα να παραμένει εν πτήσει για διάστημα ενός έτους.
Σύμφωνα με τη BAE Systems, το αεροσκάφος μπορεί να αποτελέσει «game changer» στον αεροδιαστημικό τομέα, γεφυρώνοντας το κενό μεταξύ των τεχνολογιών αεροσκαφών και δορυφόρων.
Το PHASA-35 σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και πέταξε μέσα σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών, στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ της BAE και της Prismatic Ltd. Πρόκειται για ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο να επιχειρεί μη επανδρωμένο στην ατμόσφαιρα, πάνω από τον καιρό και τα συμβατικά αεροπλάνα. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί μια οικονομική και αξιόπιστη εναλλακτική σε δορυφόρους, ενώ παράλληλα διαθέτει και την ευελιξία ενός αεροσκάφους, που επιτρέπει τη χρήση του σε ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών.
Οι δοκιμές έγιναν με την υποστήριξη του βρετανικού DSTL (Defence Science and Technology Laboratory) και του αυστραλιανού Defence Science and Technology Group (DSTG) στο Woomera Test Range της Βασιλικής Αυστραλιανής Πολεμικής Αεροπορίας στη Νότια Αυστραλία.
Ως ένα σκάφος HALE (High Altitude Long Endurance) το PHASA-35 χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια την ημέρα και μπαταρίες τη νύχτα. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, η μπαταρία και η προηγμένη ηλιακή του τεχνολογία επιτρέπουν να παραμένει εν πτήσει για μέχρι και έναν χρόνο, επιχειρώντας στη στρατόσφαιρα. Το PHASA-35 προορίζεται να αποτελέσει πλατφόρμα για εφαρμογές παρακολούθησης, επιτήρησης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλείας, τόσο για στρατιωτικούς όσο και εμπορικούς/ πολιτικούς πελάτες. Κατά την εταιρεία, θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί και για την παροχή υπηρεσιών δικτύων τηλεπικοινωνιών, όπως το 5G, καθώς και για άλλους σκοπούς, όπως η αντιμετώπιση καταστροφών, η φύλαξυ συνόρων κ.α. με κόστος πολύ μικρότερο αυτού των δορυφόρων.
Περαιτέρω δοκιμές πτήσης έχουν προγραμματιστεί για αργότερα μέσα στο έτος, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να αρχίσει να χρησιμοποιείται από πελάτες μέσα σε 12 μήνες από την ολοκλήρωση του προγράμματος δοκιμών πτήσης.
Σύμφωνα με τη BAE Systems, το αεροσκάφος μπορεί να αποτελέσει «game changer» στον αεροδιαστημικό τομέα, γεφυρώνοντας το κενό μεταξύ των τεχνολογιών αεροσκαφών και δορυφόρων.
Το PHASA-35 σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και πέταξε μέσα σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών, στο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ της BAE και της Prismatic Ltd. Πρόκειται για ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο να επιχειρεί μη επανδρωμένο στην ατμόσφαιρα, πάνω από τον καιρό και τα συμβατικά αεροπλάνα. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί μια οικονομική και αξιόπιστη εναλλακτική σε δορυφόρους, ενώ παράλληλα διαθέτει και την ευελιξία ενός αεροσκάφους, που επιτρέπει τη χρήση του σε ένα μεγάλο εύρος εφαρμογών.
Οι δοκιμές έγιναν με την υποστήριξη του βρετανικού DSTL (Defence Science and Technology Laboratory) και του αυστραλιανού Defence Science and Technology Group (DSTG) στο Woomera Test Range της Βασιλικής Αυστραλιανής Πολεμικής Αεροπορίας στη Νότια Αυστραλία.
Ως ένα σκάφος HALE (High Altitude Long Endurance) το PHASA-35 χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια την ημέρα και μπαταρίες τη νύχτα. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, η μπαταρία και η προηγμένη ηλιακή του τεχνολογία επιτρέπουν να παραμένει εν πτήσει για μέχρι και έναν χρόνο, επιχειρώντας στη στρατόσφαιρα. Το PHASA-35 προορίζεται να αποτελέσει πλατφόρμα για εφαρμογές παρακολούθησης, επιτήρησης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλείας, τόσο για στρατιωτικούς όσο και εμπορικούς/ πολιτικούς πελάτες. Κατά την εταιρεία, θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί και για την παροχή υπηρεσιών δικτύων τηλεπικοινωνιών, όπως το 5G, καθώς και για άλλους σκοπούς, όπως η αντιμετώπιση καταστροφών, η φύλαξυ συνόρων κ.α. με κόστος πολύ μικρότερο αυτού των δορυφόρων.
Περαιτέρω δοκιμές πτήσης έχουν προγραμματιστεί για αργότερα μέσα στο έτος, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να αρχίσει να χρησιμοποιείται από πελάτες μέσα σε 12 μήνες από την ολοκλήρωση του προγράμματος δοκιμών πτήσης.