Λίστα με 24 ιδιωτικοποιήσεις, με κορυφαία για το 2015 την ολοκλήρωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία της γερμανικής Fraport- ομίλου Κοπελούζου προτείνει η κυβέρνηση, στο σχέδιο για τη συμφωνία με δανειστές για την περίοδο Ιουλίος 2015 έως 31 Μαρτίου του 2016.
Συνολικά από τις ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων εταιρειών και υποδομών η κυβέρνηση προβλέπει έσοδα 12,321 δισ. ως και το 2022 -αλλά μόλις 2,2 δισ. ως το 2019- καθώς και έσοδα 3,788 δισ. ως το 2022 από την αξιοποίηση γης. Για φέτος, τα συνολικά έσοδα από αποκρατικοποιήσεις εκτιμώνται στο 1,561 δισ., εκ των οποίων το 1,234 δισ. θα προέλθει από τα περιφερειακά αεροδρόμια και από πωλήσεις και παραχωρήσεις που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά το τίμημα καταβάλλεται σταδιακά. Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, ΟΛΘ, ΟΛΠ και 10 περιφερειακών λιμανιών πηαίνει για το 2016 με συνολικά έσοδα 500 εκατ. Το 2016 τοποθετείται η πώληση του ΔΕΣΦΑ με 188 εκατ. για το μερίδιο του Δημοσίου, (αν δώσει το πράσινο φως η Κομισιόν) και του ποσοστού που κατέχει το Δημόσιο στο αεροδρόμιο των Σπάτων έναντι 50 εκατ. Τίμημα μόλις 50 εκατ. ευρώ προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ/Rosco.
To 2016 εκτιμάται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 95 εκατ., από την πώληση του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Εσοδα περί τα 50 εκατ. θα έχει το 2016 το ΤΑΙΠΕΔ από την Εγνατία Οδό, ενώ το «Ελληνικό» συμπεριλαμβάνεται μεν στον πίνακα με ένα αστερίσκο, χωρίς καμία πρόβλεψη για έσοδα μέχρι το 2022. Από την παραχώρηση ακινήτων αναμένονται 300 εκατ. το 2016 και 500 εκατ. ετησίως από το 2017 μέχρι το 2022.
Ιδιωτικοποιήστε τα όλα...
Tην ιδιωτικοποίηση όλων ανεξαιρέτως των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου που είχαν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ ως το τέλος του 2014 και την ολοκλήρωση όλων των διαγωνισμών που εκκρεμούν ζητούν οι δανειστές, στο κείμενο της συμφωνίας που κατέθεσαν στην ελληνική κυβέρνηση. Ανάμεσα στις άλλες δράσεις, το κείμενο της συμφωνίας των θεσμών δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάληψη δέσμευσης από τις ελληνικές αρχές ότι θα προχωρήσουν σε «άμεσα και αμετάκλητα βήματα για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων και του Ελληνικού, ότι θα μεταφέρουν στο ΤΑΙΠΕΔ τις μετοχές που κατέχει το Δημόσιο στον ΟΤΕ, ότι θα οριστικοποιήσουν τους όρους για την πώληση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ, και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ότι θα προχωρήσουν τον διαγωνισμό για την πώληση του μεριδίου του Δημοσίου στο αεροδρόμιο των Σπάτων, καθώς και στην παράταση της συμφωνίας παραχώρησης του αεροδρομίου.
Ενέργεια
Την άμεση πώληση του ΑΔΜΗΕ, τη «μικρή ΔΕΗ» και την κατάργηση της έκπτωσης 20% που δίνει η ΔΕΗ στις μεγάλες βιομηχανίες που ηλεκτροδοτούνται στην υψηλή τάση θέτει ως προαπαιτούμενα το σχέδιο συμφωνίας των δανειστών.
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι οι αρμόδιες αρχές πρέπει να προχωρήσουν σε αμετάκλητα βήματα για την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ, εταιρείας 100% θυγατρικής της ΔΕΗ. Μάλιστα αναφέρουν ότι πρέπει να ανακοινωθεί η ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την εξαγορά του Διαχειριστή. Παράλληλα, ζητείται η υιοθέτηση των μεταρρυθμίσεων στην αγορά αερίου και οδικός χάρτης για την εφαρμογή των μέτρων.