Θέμα χρόνου είναι, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες η ανακοίνωση της συνεργασίας της Vodafone Ελλάδος με την Wind Ελλάς όσον αφορά την από κοινού απόκτηση δικαιωμάτων για τηλεοπτικό περιεχόμενο.
Κίνηση που εκτιμάται ότι υπό προϋποθέσεις και ανάλογα με τα πλάνα των δύο εταιρειών μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία αυτή ετοιμάζεται να υλοποιηθεί σε μία περίοδο όπου η Wind Ελλάς ετοιμάζεται πυρετωδώς για το λανσάρισμα της δικής της πλατφόρμας συνδρομητικής τηλεόρασης, πιθανότατα μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης, ενώ η Vodafone προωθεί εμπορικά τη δική της υπηρεσία (Vodafone TV) επιδιώκοντας να ενισχύσει τη θέση της. Όμως, όπως έχει ήδη αποδειχθεί με την περίπτωση της Cosmote TV, το κλειδί για να μπορέσει κάποιος πάροχος να ενισχύσει σχετικά γρήγορα τα μερίδια αγοράς του στην συνδρομητική τηλεόραση είναι να διαθέτει ελκυστικό περιεχόμενο και δη αθλητικό. Περιεχόμενο που συνήθως συνοδεύεται και από ένα υψηλότερο κόστος όσον αφορά στην απόκτηση του.
Ταχύτητες
Αυτή τη στιγμή, οι δύο κυρίαρχοι "παίκτες" στην ελληνική αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι η Cosmote και η Nova, οι οποίες είναι και οι μόνες που προσφέρουν υπηρεσίες μέσω δορυφόρου, αν και έχουν ξεκινήσει να λανσάρουν τις αποκαλούμενες "υβριδικές" υπηρεσίες, οι οποίες αξιοποιούν τις αμφίδρομες δυνατότητες των ευρυζωνικών συνδέσεων και του Διαδικτύου.
Θεωρητικά, μέσω μίας ευρυζωνικής σύνδεσης η εμπειρία θα μπορούσε να είναι εξίσου καλή, αλλά σε αυτή την περίπτωση απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι ταχύτητες σύνδεσης να είναι όσο το δυνατόν υψηλότερες.
Όμως, για πραγματικά υψηλές ταχύτητες σύνδεσης θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να αρχίσουμε να προσφέρονται είτε συνδέσεις που θα αξιοποιούν τα αναβαθμισμένα με τεχνολογία vectoring δίκτυα χαλκού είτε γραμμές οπτικών ινών όπου οι ταχύτητες είναι της τάξεως των 100 Mbps. Και αυτό είναι ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι που δραστηριοποιούνται στο χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης χωρίς να έχουν δορυφορική πλατφόρμα.
Η "μάχη" του περιεχομένου
Παρατηρητές της αγοράς περιμένουν με ενδιαφέρον να δουν αν το σχήμα Vodafone - Wind σκοπεύει να εμπλακεί στη διεκδίκηση περιεχομένου που είναι μεν ελκυστικό αλλά ταυτόχρονα έχει και υψηλό κόστος, όπως είναι, για παράδειγμα, τα δικαιώματα για τη μετάδοση των αγώνων του UEFA Champions League. Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή τα συγκεκριμένα δικαιώματα έχει η Cosmote με το συμβόλαιο να λήγει στο τέλος της ποδοσφαιρικής σεζόν 2017-2018. Ο διαγωνισμός για τον επόμενο "κύκλο" 3ετούς διάρκειας πρόκειται να πραγματοποιηθεί το προσεχές καλοκαίρι, οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιοί θα είναι οι διεκδικητές.