Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Οι Ελληνες αγόρασαν λιγότερα προϊόντα τεχνολογίας

Με ελαφρά πτώση που άγγιξε το 3% έκλεισε το 2016 όσον αφορά στις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας καθώς η αγορά των Χριστουγέννων κινήθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο του 2015.



Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι σημαντικές σε όγκο και αξία κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, όπως οι τηλεπικοινωνίες, οι τηλεοράσεις και οι λευκές συσκευές κινήθηκαν ανοδικά ή έστω στα ίδια επίπεδα, όμως, η σημαντική πτώση που παρουσιάστηκε στην πληροφορική οδήγησε τελικώς στο αρνητικό πρόσημο για το σύνολο της περσινής χρονιάς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax, οι πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας το 2016 έφθασαν στα 1,932 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση της τάξεως του 2,9%. Σε ποσοστιαίο επίπεδο, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασαν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια, κουζόνες κ.ά), οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 3,1% στα 437 εκατ. ευρώ, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το +2,9% στα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα με την άνοδο να αποδίδεται στην ενισχυμένη δημοτικότητα των smartphones.
Οι Ελληνες αγόρασαν λιγότερα προϊόντα τεχνολογίας

Επίσης, οι μικρές οικιακές συσκευές ενισχύθηκαν κατά 2,8% στα 153 εκατ. ευρώ, ενώ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, η οποία κυρίως αφορά τις τηλεοράσεις, κινήθηκε ακριβώς στα ίδια επίπεδα με το 2015, ήτοι στα 333 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, όμως, τα προϊόντα πληροφορικής παρουσίασαν πτώση 20,6%. Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η πτώση αυτή οφείλεται αφενός στο ότι το 2016 δεν υπήρξαν δράσεις όπως η Ψηφιακή Αλληλεγγύη αλλά και στην παγκόσμια τάση που θέλει τις πωλήσεις υπολογιστών αλλά και των tablets να παρουσιάζουν μείωση, δεδομένου ότι δεν υπάρχει κάποια νέα κατηγορία προϊόντων που να δώσει ώθηση ούτε οι καταναλωτές αισθάνονται ότι χρειάζονται να αλλάξουν τον προσωπικό υπολογιστή τους.

Τα φωτογραφικά είδη συνέχισαν την πτώση τους, η οποία για το 2016 ήταν στο -8,7% με τις πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας να διαμορφώνονται στα 30 εκατ. ευρώ, ενώ αρνητικό πρόσημο είχαν και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων που κινήθησαν στα 22 εκατ. ευρώ με την μείωση να φθάνει στο 3,5%.

Δ' τρίμηνο
Τα ποσοστά της πτώσης στο σύνολο της αγοράς κινούνταν σε υψηλότερα επίπεδα στα πρώτα τρία τρίμηνα του 2016, αλλά η πορεία του δ' τριμήνου, παραδοσιακά αυτό με τις υψηλότερες πωλήσεις, βελτίωσε κάπως την κατάσταση. Συγκεκριμένα, στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 η πτώση ήταν μόλις στο 0,1% με τις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνονται στα 586 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία του δ' τριμήνου έδειξαν πάντως μία αρκετά διαφορετική εικόνα σε σχέση με τα πρώτα τρία τρίμηνα, καθώς οι λευκές συσκευές παρουσίασαν πτώση 3,2% όταν οι τηλεοράσεις ενισχύθηκαν κατά 4,6% και η πτώση των πωλήσεων πληροφορικής επιβραδύνθηκε στο -4,4%.

Αυτή η διαφορετική εικόνα φαίνεται πως οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στη Black Friday. Οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν στις εκπτώσεις που έκαναν οι αλυσίδες και τα καταστημάτα ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών στο πλαίσιο της Black Friday, όμως, οι εκπτώσεις αυτές αφορούν κατά κύριο λόγο τις τηλεοράσεις, τις παιχνιδομηχανές, τα προϊόντα πληροφορικής και τα smartphones και όχι τις λευκές συσκευές.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι το δ' τρίμηνο επιβεβαίωσε ορισμένες τάσεις που παρατηρήθηκαν και στο υπόλοιπο της χρονιάς. Για παράδειγμα, στα φωτογραφικά είδη, η αγορά κινείται μεν πτωτικά καθώς οι καταναλωτές δεν αγοράζουν πλέον φθηνές φωτογραφικές μηχανές, αλλά υπάρχει αύξηση σε κάμερες με μεγαλύτερες δυνατότητες όπως είναι οι mirrorless και εκείνες με αποσπώμενους φακούς (DSLRs). Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης τιμής.

Επίσης, στην κατηγορία των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων, οι πωλήσεις των κινητών τηλεφώνων παρουσίασαν σχετική σταθερότητα, ενώ αντίθετα υπήρξε αύξηση στις πωλήσεις ακουστικών και wearables. Το τελευταίο αποδίδεται και στο γεγονός ότι η τιμή τους είναι τέτοια που τα κάνει ιδιαίτερα ελκυστικά για χριστουγεννιάτικα δώρα.

Ακόμη είναι αξιοσημείωτο ότι θετικό πρόσημο παρουσίασαν για ένα ακόμη τρίμηνο οι action κάμερες, οι οποίες μαζί με τα ακουστικά και ορισμένες κατηγορίες αξεσουάρ, είναι τα προϊόντα εκείνα που απασχολούν όλο και περισσότερους καταναλωτές.

Ανοδική πορεία για τις λευκές συσκευές

Η κατηγορία των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας, η οποία δείχνει τα τελευταία χρόνια να έχει μία μικρή, αλλά σταθερή άνοδο, είναι αυτή των οικιακών συσκευών. Οι αποκαλούμενες και λευκές συσκευές είναι από τα βασικά «αναχώματα» στη μείωση των δαπανών των καταναλωτών για προϊόντα τεχνολογίας κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης.

Βέβαια, όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, μία οικογένεια μπορεί να «αντέξει» να έχει την ίδια τηλεόραση την τελευταία επταετία και να μη σπεύσει να αγοράσει το πιο καινούργιο μοντέλο, προκειμένου να παρακολουθήσει μία σημαντική αθλητική διοργάνωση, αλλά είναι μάλλον απίθανο να μη σπεύσει να αγοράσει νέο ψυγείο ή πλυντήριο σε περίπτωση που το παλιό χαλάσει και δεν δύναται να επιδιορθωθεί.

Πάντως, το δ' τρίμηνο του 2016 υπήρξαν ορισμένες ενδιαφέρουσες εξελίξεις στην κατηγορία των λευκών συσκευών. Η πτώση 3,2% στις μεγάλες λευκές συσκευές αποδίδεται από τη GfK στο γεγονός ότι η σύγκριση γίνεται με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015 που είχαν σημειωθεί πωλήσεις προϊόντων μεγάλης αξίας, την περίοδο που ακολούθησε μετά την καθιέρωση των κεφαλαιακών ελέγχων.

Ακόμη, παρατηρήθηκε αύξηση των πωλήσεων ψυγείων με μικρότερες διαστάσεις και χωρητικότητα, ενώ οι απορροφητήρες ήταν η μόνη κατηγορία που παρουσίασε θετικό πρόσημο.

Στις μικρές οικιακές συσκευές, παρατήρηθηκε θετική ανάπτυξη των προϊόντων οδοντικής φροντίδας, ενώ θετική πορεία κατέγραψαν οι μηχανές καφέ και ροφημάτων, λόγω της μειωμένης μέσης τιμής στις καφετιέρες, καθώς και των προωθητικών ενεργειών στο τέλος του έτους. Επίσης, αυξήθηκαν οι πωλήσεις αρτοπαρασκευαστών και των σκουπών.

• Στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 η πτώση ήταν μόλις στο 0,1%, με τις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνονται στα 586 εκατ. ευρώ.

• Σε ποσοστιαίο επίπεδο, τη μεγαλύτερη αύξηση το 2016 παρουσίασαν οι λευκές συσκευές


 
website counter
friend finderplentyoffish.com