Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Ερχονται ανακατατάξεις στην αγορά των κινητών τηλεφώνων

Τα κινητά της Nokia επιστρέφουν, οι Κινέζοι κατασκευαστές αυξάνονται και ενισχύουν τα μερίδιά τους, ενώ ακόμη και οι ελληνικές εταιρείες που αποφασίζουν να προωθήσουν smartphones με δικά τους εμπορικά σήματα πληθαίνουν.



Η ελληνική αγορά των κινητών τηλεφώνων θεωρείται μία από τις πλέον ανταγωνιστικές στην Ευρώπη, καθώς εκτιμάται ότι στα ελληνικά καταστήματα -φυσικά και διαδικτυακά- μπορεί να βρει κανείς συσκευές από 20 brands, αριθμός που δείχνει το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Ανταγωνισμός που αναμένεται να ενταθεί τους επόμενους μήνες παρά το γεγονός ότι οι υπάρχουσες εκτιμήσεις είναι πως η αγορά των κινητών τηλεφώνων κινήθηκε το 2016 περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2015, ήτοι στα 3 εκατ. τεμάχια, εκ των οποίων το 75% - 80% ήταν smartphones.

Ενδεχομένως, η πιο ενδιαφέρουσα είδηση είναι η «επιστροφή» των κινητών με το εμπορικό σήμα της Nokia και στην ελληνική αγορά. Η απόφαση της Microsoft να σταματήσει την παραγωγή συσκευών με το σήμα της Nokia είχε οδηγήσει πολλούς στο συμπέρασμα ότι δεν θα ξαναδούμε Nokia κινητά τηλέφωνα. Όμως, μία νέα εταιρεία, ονόματι HMD Global που δημιουργήθηκε από πρώην στελέχη της φινλανδικής εταιρείας και την κινεζική Foxconn, είχε διαφορετική γνώμη και αφού πήρε την σχετική άδεια από την Nokia, η οποία ασχολείται κυρίως με τον τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, επαναφέρει το διάσημο brand στην αγορά. Τα πρώτα smartphones με λειτουργικό Android και το σήμα της Nokia παρουσιάστηκαν ήδη αλλά όλοι περιμένουν την παρουσίαση στο επερχόμενο Mobile World Congress των νέων μοντέλων, μεταξύ των οποίων φημολογείται ότι θα είναι και ένα νέο 3310. Όσον αφορά την Ελλάδα, οι υπάρχουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχουν γίνει οι πρώτες προσεγγίσεις των μεγάλων αλυσίδων και μέσα στους επόμενους μήνες θα πρέπει να αναμένουμε την επιστροφή του διάσημου φινλανδικού brand στις προθήκες των καταστημάτων. Οι νέες παρουσίες δεν περιορίζονται στη Nokia. Μία άλλη νέα είσοδος θα είναι αυτής της γαλλικής Wiko, τα smartphones της οποίας έχουν εντυπωσιακές πωλήσεις τα τελευταία χρόνια σε αρκετές αγορές της δυτικής Ευρώπης (π.χ. Γαλλία, Ιταλία) και έχουν οδηγήσει τη συγκεκριμένη εταιρεία πολύ ψηλά στην κατάταξη των κατασκευαστών. Η Wiko απευθύνεται στην ηλικιακή ομάδα των 15-30 ετών και γενικότερα ακολουθεί μία διαφορετική προσέγγιση της αγοράς. Φέτος, περιμένουμε επίσης να κάνει την εμφάνιση της στην ελληνική αγορά και η κινεζική LeEco, η οποία σχεδιάζει να απευθυνθεί στα μεσαία προς υψηλά στρώματα της αγοράς, καθώς στα χαμηλά προς μεσαία έχει παρουσία μέσω της Coolpad, η οποία ανήκει στον ίδιο όμιλο. Οι Κινέζοι κατασκευαστές, γενικότερα, δείχνουν ιδιαίτερα ενεργοί και αυτό αφορά τόσο τους πιο παλιούς όσο και τους πιο καινούριους «παίκτες». Από τους νέους, ήδη ξεκίνησε η διάθεση δύο ακόμη μοντέλων της Xiaomi, διανομέας της οποίας είναι στην Ελλάδα η Info Quest Technologies. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο πρώτα μοντέλα της Xiaomi που εμφανίστηκαν στην ελληνική αγορά ξεπούλησαν.
Ερχονται ανακατατάξεις στην αγορά των κινητών τηλεφώνων

Παράλληλα, νέα μοντέλα έχει και η TP-Link, η οποία στο χώρο των smartphones χρησιμοποιεί την επωνυμία Neffos. Τα καινούρια smartphones της σειράς Χ εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν τη Neffos να πιάσει το στόχο που υπάρχει για μερίδιο αγοράς 2% μέχρι το φθινόπωρο του 2017 οπότε και συμπληρωθεί ένας χρόνος από την είσοδο της κινεζικής εταιρείας στην ελληνική αγορά των κινητών τηλεφώνων.
Ερχονται ανακατατάξεις στην αγορά των κινητών τηλεφώνων

Ένα από τα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς είναι τα ισχυρά μερίδια που έχουν εγχώριοι «παίκτες» όπως είναι η MLS και η Πλαίσιο Computers με το Turbo-X. Ενδεχομένως, αυτός να είναι και ο λόγος που βλέπουμε και άλλες ελληνικές εταιρείες να προχωρούν σε αντίστοιχες κινήσεις. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η M&T Electronics που έχει λανσάρει εδώ και μερικούς μήνες smartphones με το εμπορικό σήμα fluo. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η Μ&Τ Electronics δείχνει να έχει αρκετά φιλόδοξα σχέδια, δεδομένου ότι θα είναι παρούσα με δικό της περίπτερο στο Mobile World Congress (MWC), τη μεγαλύτερη εκδήλωση για την αγορά κινητών επικοινωνιών που ξεκινά στις 27 Φεβρουαρίου στη Βαρκελώνη.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
Μικρές οι διαφορές

Μία από τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς είναι ότι με εξαίρεση την κορυφή, οι διαφορές μεταξύ των κατασκευαστών είναι πολύ μικρές. Χαρακτηριστικό δείγμα είναι τα στοιχεία, τα οποία αφορούν τους 11 πρώτους μήνες του 2016 και δεν περιλαμβάνουν τις πωλήσεις των Χριστουγέννων όπου φαίνεται καθαρά πως με εξαίρεση την κορυφή, οι διαφορές είναι σχετικά μικρές όσον αφορά στην κατάταξη με βάση τις πωλήσεις σε τεμάχια.

Συγκεκριμένα, η Samsung έχει ένα μερίδιο που πλησιάζει το 34% με τη Huawei να είναι πλέον σταθερά δεύτερη με περίπου 12%. Τρίτη είναι η Apple με 8,5%. Από εκεί και πέρα έχουμε δύο ομάδες: η πρώτη περιλαμβάνει τις Lenovo, LG, Vodafone και MLS, όπου οι δύο πρώτες έχουν μερίδιο λίγο πάνω ή λίγο κάτω από 6,5%, ενώ οι άλλες είναι κοντά στο 6%. Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από τις Alcatel, Πλαίσιο (Turbo-X), ΖΤΕ και Sony Mobile, τα μερίδια των οποίων είναι μεταξύ 3% και 4%. Σημειωτέον δε πως κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς είχαν υπάρξει αρκετές ανακατατάξεις και πιθανότατα θα δούμε ακόμη περισσότερες το 2017, καθώς ορισμένοι από τους υπόλοιπους «παίκτες» παρουσιάζονται ιδιαίτερα δυναμικοί. Επιπλέον, υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ερώτημα σχετικά με την πορεία των πωλήσεων smartphones της LG Electronics. Εδώ και μερικούς μήνες, υπεύθυνη για την διάθεση των συσκευών κινητής τηλεφωνίας της κορεατικής εταιρείας στην Ελλάδα δεν είναι η LG Electronics Hellas αλλά η ιταλική θυγατρική της LG. Ο λόγος της αλλαγής σχετίζεται με οργανωτικές αλλαγές της LG σε όλη την Ευρώπη και θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπήρξαν πολλές ακόμη «συγχωνεύσεις» γραφείων. Όμως, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η ιταλική θυγατρική της LG Electronics δεν δείχνει ιδιαίτερη θέρμη για να προωθήσει τα smartphones της κορεατικής εταιρείας στην ελληνική αγορά και οι αλυσίδες δεν δείχνουν επίσης ιδιαίτερα πρόθυμες να το «κυνηγήσουν» δεδομένου ότι υπάρχει πληθώρα εναλλακτικών λύσεων. Κάτι που σημαίνει ότι το μερίδιο της LG θα παρουσιάσει σημαντική μείωση και το ερώτημα είναι ποιοι θα είναι οι κατασκευαστές που θα καταφέρουν να εκμεταλλευτούν τη συγκεκριμένη ευκαιρία.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com