Αυξημένες κατά 4,4% παρουσιάζονται οι πωλήσεις των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην ελληνική αγορά κατά το γ' τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK.
Σύμφωνα με την έρευνα GfK Temax, ο συνολικός τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς διαμορφώθηκε στα 470 εκατ. ευρώ στο γ' τρίμηνο, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι η επίδοση αυτή ήταν καλύτερη από εκείνη των δύο προηγούμενων τριμήνων του 2016. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι η σύγκριση γίνεται με το γ' τρίμηνο του 2015, κατά το οποίο η αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας είχε δεχθεί ιδιαίτερα ισχυρές πιέσεις λόγω της επιβολής των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls). Σε επίπεδο εννεαμήνου, η αξία των πωλήσεων των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε στα 1,346 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση 4,1%. Τις ισχυρότερες πιέσεις για τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς, δέχθηκαν τα προϊόντα πληροφορικής (-26,5% στα 233 εκατ. ευρώ) και τα φωτογραφικά είδη (-11,1% στα 21 εκατ. ευρώ), ενώ η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεοράσεις κ.ά.) παρουσίασε πτώση 2,2% στα 222 εκατ. ευρώ. Την κατάσταση στο εννεάμηνο, «έσωσαν» οι πωλήσεις τηλεπικοινωνιακών προϊόντων (+3,4% στα 428 εκατ. ευρώ) και οι μεγάλες οικιακές συσκευές (+5,6% στα 321 εκατ. ευρώ).
Η εικόνα στο γ' τρίμηνο είναι λίγο διαφορετική σε σχέση με εκείνη στο εννεάμηνο και αυτό οφείλεται στην υψηλή αύξηση των πωλήσεων τηλεπικοινωνιακών προϊόντων (+11,5% στα 148 εκατ. ευρώ) αλλά και στις καλές επιδόσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών (+4,6% στα 121 εκατ. ευρώ) και των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (+4,7% στα 73 εκατ. ευρώ).
Όσον αφορά στην τελευταία κατηγορία, οι πωλήσεις των τηλεοράσεων, όπως αναφέρει η GfK, διατήρησαν την αυξανόμενη τάση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο, στην οποία συνετέλεσε η σημαντική μείωση της μέσης τιμής πώλησης. Επίσης, η άφιξη νέων μοντέλων παιχνιδομηχανών διατήρησε σταθερή την κατηγορία όσον αφορά στην αξία των πωλήσεων μετά από δύο συνεχόμενα αρνητικά τρίμηνα. Στην κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών, οι πωλήσεις των πλυντηρίων συνέβαλαν στη θετική τάση, χάρη στη συνεχώς αυξανόμενη σημαντικότητα των πλυντηρίων/στεγνωτηρίων και των συσκευών με μεγαλύτερη χωρητικότητα. Επίσης, σύμφωνα με την GfK, η αύξηση στις πωλήσεις εντοιχιζόμενων συσκευών οφείλεται εν μέρει στην αντικατάσταση παλαιότερων συσκευών. Ακόμη, η ενεργειακή απόδοση ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση των καταναλωτών για αναβάθμιση των συσκευών τους.
Πληροφορική
Όσον αφορά στην κατηγορία των προϊόντων πληροφορική, το ποσοστό της πτώσης ήταν σαφώς μικρότερο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα, αλλά θα πρέπει να σημειωθεί ότι το α' και το β' τρίμηνο συγκρίνονταν με τα αντίστοιχα του 2015 που ήταν σε εξέλιξη το πρόγραμμα Ψηφιακής Αλληλεγγύης. Οι οθόνες, οι σταθεροί υπολογιστές, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια καθώς και τα gaming περιφερειακά παρουσίασαν θετικό πρόσημο, ενώ στα tablets παρατηρείται σημαντική πτώση τιμής.
Στις τηλεπικοινωνίες, το πρόσημο ήταν και πάλι θετικό μετά από την αρνητική επίδοση στο β' τρίμηνο του 2016. Όλες οι κατηγορίες του τομέα τηλεπικοινωνιών παρουσίασαν αύξηση κατά το γ' τρίμηνο με τα wearables να διπλασιάζουν τις πωλήσεις τους (+106,1%), χάρη στις προωθητικές ενέργειες που τα συνδύαζαν σε πακέτο με κινητά ή ακουστικά, αλλά και επειδή ακόμη η συνολική αξία τους σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.