Σάββατο 28 Μαΐου 2016

Προς κατάργηση πανελλαδικές, παρελάσεις και προσευχή

Ρηξικέλευθες προτάσεις, όπως είναι η κατάργηση των παρελάσεων, του εκκλησιασμού και της προσευχής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, εισηγείται η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου στο πόρισμά της



Για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προτείνει τετραετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο με την καθιέρωση ισχυρού Εθνικού Απολυτηρίου που θα αποτελεί το «κατώφλι» για την εισαγωγή ΑΕΙ, ΤΕΙ. Εισηγείται δε, την καθιέρωση συντελεστή βαρύτητας που, ουσιαστικά, θα «επιβραβεύει» με διαφοροποιημένο ποσοστό τη σειρά επιλογής των σχολών που δηλώνουν οι υποψήφιοι.

Οι προτάσεις αυτές δεν είναι δεσμευτικές για το υπουργείο Παιδείας, αλλά θα μελετηθούν και θα τύχουν περαιτέρω επεξεργασίας στο πλαίσιο του διαλόγου, προκειμένου να αποφασιστεί εάν και ποιες από αυτές θα υιοθετηθούν. Ήδη, πάντως, κάποιες από τις προτάσεις, όπως είναι η καθιέρωση τετραετούς Γυμνασίου και διετούς Λυκείου, χαρακτηρίζονται ως «ανεδαφικές» από την εκπαιδευτική κοινότητα, ενώ άλλες, π.χ. η κατάργηση της προσευχής, προκαλούν την οξύτατη αντίδραση της Εκκλησίας.

Στον απόηχο αυτών των προτάσεων, ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης συναντήθηκε χθες με τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο «σε εγκάρδιο κλίμα», σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, και υπέγραψαν σύμφωνο συνεργασίας για την ενίσχυση μαθητών και των οικογενειών τους, μέσω προγράμματος διατροφής και σίτισης. Τα βασικά σημεία των προτάσεων του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, Αντώνη Λιάκου προβλέπουν τα εξής:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής.

Άμεσος περιορισμός της ύλης κατά τουλάχιστον 20%-30%.

Κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο - αντικατάστασή τους με εργασίες (και εξετάσεις κατά τη διάρκεια του έτους).

Θεσμοθέτηση των ομαδικών εργασιών ως τρόπου εξέτασης.

Ενοποίηση των κατευθύνσεων των μαθημάτων και αντίστοιχη ενοποίηση των ειδικοτήτων που διδάσκουν τα μαθήματα.

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αναδιοργάνωση σε 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 χρόνια Λύκειο και αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών. Η πρόταση, βέβαια, όπως επισημαίνεται στο κείμενο, απαιτεί τη διοικητική ανασυγκρότηση των σχολικών μονάδων.

Οι μαθητές προτείνεται να διαμορφώνουν το πρόγραμμα το οποίο θα παρακολουθούν κατά τη διετία του Λυκείου, επιλέγοντας μαθήματα από τέσσερις ομάδες μαθημάτων.

Η διαδικασία στην Α΄ και Β΄ Λυκείου είναι ενιαία. Δεν υπάρχουν εξετάσεις στην Α' Λυκείου, ούτε απορρίψεις, ούτε μετεξεταστέοι. Η επίδοση κρίνεται στις τελικές εξετάσεις και το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου αποτελεί το «κατώφλι» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Εθνικό Απολυτήριο χορηγείται μετά από γραπτές εξετάσεις στο τέλος της Β’ Λυκείου. Στον βαθμό του Απολυτηρίου προσμετράται με σοβαρό ποσοστό η επίδοση σε εκτεταμένο δοκίμιο το οποίο θα συγγράφουν οι μαθητές. Επίσης, συμμετοχή έχει η αξιολόγηση εργασιών κατά τη διάρκεια της Γ' Λυκείου.

Καθιέρωση συντελεστή βαρύτητας επί του Εθνικού Απολυτηρίου ώστε, όπως αναφέρει η πρόταση, «να περάσουν οι πανελλήνιες εξετάσεις στην ιστορία». Ο συντελεστής βαρύτητας, ουσιαστικά θα επιβραβεύει με διαφοροποιημένο ποσοστό το πλήθος των 10 πρώτων επιλογών των υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ όπως αναφέρεται στην πρόταση «η υιοθέτησή του μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις».


 
website counter
friend finderplentyoffish.com