Τετάρτη 4 Μαΐου 2016

Τέλος στο απέραντο «χαρτοβασίλειο» του ΕΟΠΥΥ

Επιχείρηση... εκκαθάρισης του «χαρτοβασιλείου» που επικρατεί σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ ξεκίνησε η διοίκηση του Οργανισμού. Οι περισσότερες από 100.000.000 σελίδες παραστατικών που αποστέλλονται στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ, συγκεντρώνονται κεντρικά και μετατρέπονται σε ψηφιακά δεδομένα επιτρέποντας την απελευθέρωση εκατοντάδων τετραγωνικών αλλά κυρίως διευκολύνοντας τον ουσιαστικό έλεγχο των υποβολών των παρόχων υγείας.



Μόνο το περασμένο Σάββατο απομακρύνθηκαν 20 τόνοι χαρτιού, όπου παρέμειναν στοιβαγμένοι από το δάπεδο ως το ταβάνι, στον ΕΟΠΥΥ Πειραιά, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια εργαζομένων και ασφαλισμένων. Πρόσφατο είναι άλλωστε το περιστατικό τραυματισμού μίας υπαλλήλου στον ΕΟΠΥΥ Μεσολογγίου, μητέρα πέντε παιδιών, η οποία ανέβηκε σε μια εσωτερική σκάλα και προσπαθώντας να πάρει ένα χαρτί, έπεσε και χτύπησε σοβαρά στη μέση και στον αυχένα.

Στην επιχείρηση απομάκρυνσης των παραστατικών στον ΕΟΠΥΥ Πειραιά χρειάστηκαν πέντε φορτηγά για τη μεταφορά των εγγράφων που χρονολογούνται ακόμη και πριν από το 2012! Μέχρι πριν από λίγες ημέρες, στο συγκεκριμένο χώρο -ο ΕΟΠΥΥ Πειραιά στεγάζεται στον 5ο όροφο κτιρίου στη λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου 19- βρίσκονταν πρόχειρα αποθηκευμένες κούτες, με παραστατικά δαπανών, κλινικών, φαρμακείων, γιατρών και ιδιωτών, είτε μέσα στα γραφεία είτε στους διαδρόμους.

Στον ίδιο χώρο, εργαζόμενοι προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τους ασφαλισμένους με τις συνθήκες να προκαλούν εντάσεις και διαφωνίες. Ωστόσο, η εικόνα που παρουσιάζει ο ΕΟΠΥΥ Πειραιά σήμερα είναι διαφορετική. Οι διάδρομοι άδειασαν, οι χώροι απελευθερώθηκαν, ενώ δημιουργήθηκαν και χώροι εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Χαρακτηριστική είναι η αντίδραση ασφαλισμένης, η οποία όταν άνοιξε η πόρτα του ασανσέρ και αντίκρισε τη νέα εικόνα του ΕΟΠΥΥ θεώρησε ότι έκανε λάθος όροφο.

Η διαδικασία μεταφοράς των εγγράφων δεν έχει ολοκληρωθεί ενώ σε εξέλιξη είναι σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Η διοίκηση του Οργανισμού, υπό τον πρόεδρο κ. Σωτήρη Μπερσίμη, προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς στην απομάκρυνση των χαρτόκουτων βάζοντας τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση με χιλιάδες κούτες εγγράφων, σε μη διαχειρίσιμη μάλιστα μορφή. Η διαδικασία... απαλλαγής από τις χαρτόκουτες ξεκίνησε να υλοποιείται στις αρχές Απριλίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο.

Νέο σύστημα εκκαθάρισης και ελέγχου για τους παρόχους υγείας
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ οι οποίες «βουλιάζουν» από τα χαρτιά είναι ότι κάθε χρόνο καταθέτονται 150.000 υποβολές παρόχων και 24 εκατ. υποβολές ιατρικών πράξεων!

Πλέον, οι υποβολές των παρόχων με τις δαπάνες για υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ γίνονται κεντρικά και συγκεντρώνονται σε κτίριο του Οργανισμού. Ο ΕΟΠΥΥ εκσυγχρονίζεται και αποκτά αρχείο ψηφιοποιημένο και χρηστικό. Συγκεκριμένα, οι στοιβαγμένες κούτες με τις υποβολές των παρόχων, μεταφέρονται από όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις στο κέντρο διαλογής και επεξεργασίας στην Πεύκη. Εκεί παραλαμβάνονται, ταξινομούνται ανά κατηγορία παρόχου και με τεχνολογία αιχμής ψηφιοποιούνται, μετατρέπονται δηλαδή σε εύκολα διαχειρίσιμα ηλεκτρονικά αρχεία.

Στη συνέχεια, διενεργείται ο κλινικός και διοικητικός έλεγχος -μέσω των ψηφιοποιημένων αρχείων ? από εξειδικευμένους υπάλληλους του Οργανισμού οι οποίοι εργάζονται σε δύο βάρδιες, ώστε η υπηρεσία να παραμένει ανοιχτή και τις απογευματινές ώρες.

Σημειώνεται ότι ο έλεγχος είναι δειγματοληπτικός, με τη χρήση ωστόσο ειδικού προηγμένου λογισμικού που βασίζεται σε στατιστικές μεθόδους, ώστε να εντοπίζονται ακόμη και τα «ύποπτα» παραστατικά. Στην περίπτωση αυτή, επεκτείνεται ο έλεγχος και πέραν του δείγματος και ανάλογα με τα ευρήματα συνεχίζεται ή όχι. Αντίστοιχα με την «ιχνηλάτηση» αν το σύστημα οδηγήσει σε μεγάλη περικοπή στις υποβολές ενός παρόχου, τότε αυξάνει το δείγμα και γίνεται επανέλεγχος.

Ήδη ο ΕΟΠΥΥ έχει ανακοινώσει προς το σύνολο των παρόχων του ότι σταματάει τον πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, ξεκινώντας οριστική εκκαθάριση και πληρωμή στο 100% των υποβολών του έτους 2016. Έτσι, όλα τα παραστατικά για τις πληρωμές που πρέπει να γίνουν για τον μήνα Ιανουάριο του 2016, θα γίνονται απολύτως ηλεκτρονικά και θα πληρώνονται στο 100%. Τα προηγούμενα χρόνια η εκκαθάριση και οι πληρωμές γίνονταν στο 90% και εκκρεμούσε το υπόλοιπο 10% για να πληρωθεί αργότερα.

Με το νέο σύστημα, ο ΕΟΠΥΥ θα εκκαθαρίζει στο 100% τις οφειλές του προς τους παρόχους αλλά θα πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους στο 5% του συνολικού αριθμού των υποβαλλομένων δικαιολογητικών δαπανών ασφαλισμένων. Αν σε αυτό το 5% βρεθεί πως υπάρχουν υπερχρεώσεις ή παρατυπίες με μη αποδεκτά δικαιολογητικά τότε το ποσοστό αυτό των χρημάτων θα «κουρεύεται» από το σύνολο της δαπάνης που διεκδικεί ο πάροχος.

Με την ολοκλήρωση της νέας διαδικασίας, τα οφέλη είναι πολλά, οι πολίτες δε θα στοιβάζονται ανάμεσα σε χαρτόκουτα όταν επισκέπτονται τις υπηρεσίες του Οργανισμού, οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν σε ανθρώπινες συνθήκες και οι πάροχοι άμεσα θα υπόκεινται στη διαδικασία ελέγχου των υποβολών τους και τελικής εκκαθάρισης. Παράλληλα, ο ΕΟΠΥΥ θα εξορθολογήσει περαιτέρω τις δαπάνες του, εξοικονομώντας πόρους καθώς δεν θα χρειάζονται πια χώροι αποθήκευσης του τεράστιου όγκου αρχείων σε κάθε περιφερειακή διεύθυνση του Οργανισμού.


 
website counter
friend finderplentyoffish.com