Ορατός είναι πλέον ο κίνδυνος να τιναχθεί στον αέρα ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, από τη σχετική ρύθμιση για τα διόδια που κατέθεσε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης και ψηφίστηκε στη Βουλή, όπως υποστηρίζουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου.
Όπως αναφέρουν, η τροπολογία του υπουργού Χρ. Σπίρτζη απαγορεύει στην ουσία την κατασκευή νέων μετωπικών σταθμών διοδίων στις εθνικές οδούς, μέχρι να τοποθετηθεί και να λειτουργήσει το νέο ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής διοδίων. Πρακτικά κάτι τέτοιο θα απαιτήσει χρόνια, ενώ παραβιάζεται ο προγραμματισμός για τα διόδια της Εγνατίας Οδού, που είχε μάλιστα εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατία Οδός ΑΕ.
Η τροπολογία Σπίρτζη δεν επιτρέπει την εγκατάσταση πρόσθετων διοδίων στον οδικό άξονα, την ίδια στιγμή που δρομολογείται η εκκίνηση του διαγωνισμού για την παραχώρησή του μέσα στο φθινόπωρο. Η ρύθμιση κατατέθηκε, ενώ μεταξύ των προαπαιτούμενων στη συμφωνία με τους δανειστές είναι η λειτουργία του σταθμού διοδίων στον Προμαχώνα (δηλαδή σε κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, που επίσης θα παραχωρηθεί) και η προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης. Σήμερα στην Εγνατία Οδό λειτουργούν επτά σταθμοί διοδίων, μαζί με τον σταθμό στα Μάλγαρα, ενώ από τις προκηρύξεις προκύπτει πως στον οδικό άξονα των 680 χιλιομέτρων προβλέπεται η κατασκευή έξι πρόσθετων σταθμών διοδίων, ενώ πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στους τρεις κάθετους άξονες. Οι νέοι σταθμοί διοδίων θα έπρεπε να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2016, με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» τον περασμένο Αύγουστο.