Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

ΕΙΔΟΜΕΝΗ «Μαύρη τρύπα» 7 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής και οι απώλειες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μέσα σε έξι μήνες έχουν ξεπεράσει τα 7 εκατ. ευρώ συζητήθηκε μεταξύ της διοίκησης της εταιρείας και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη.



Ο κ. Δραγασάκης μετά την ενημέρωση από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Παναγιώτη Θεοχάρη και Φίλιππο Τσαλίδη αντίστοιχα επεσήμανε ότι η κυβέρνηση είναι ενήμερη του προβλήματος και σύντομα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να εξομαλυνθεί η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση στη χώρα μας.

Η διοίκηση της εταιρείας έκανε λόγο τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται στις εμπορευματικές μεταφορές εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Ειδομένης, τα οποία εντάθηκαν μετά την πρόσφατη απόφαση των Βουλγαρικών Σιδηροδρόμων να περιορίσουν τον αριθμό των αμαξοστοιχιών που είναι δυνατόν να κυκλοφορούν από και προς την Ελλάδα μέσω της γειτονικής χώρας. Αν υπολογίσει κανείς ότι τις πρώτες 20 ημέρες αποκλεισμού τον περασμένο Δεκέμβριο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε απώλειες 2 εκατ ευρώ οι 48 ημέρες αποκλεισμού που έκλεισε χθες η σύνδεση μαζί με τον περίπου ένα μήνα τον περασμένο Δεκέμβριο έχει προκαλέσει μία «μαύρη τρύπα» στην ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία που μέσα σε έξι μήνες ξεπέρασε τα 7 εκατ. ευρώ.

Ανυπολόγιστες είναι οι ζημιές για τους διεθνείς κολοσσούς που αναγκάστηκαν να «σπάσουν« ρήτρες έγκυρης παράδοσης προϊόντων και διπλασίασαν το μεταφορικό τους κόστος αναζητώντας εναλλακτικές διαδρομές.

Το mega deal με την Cosco που αναμενόταν να αλλάξει τα δεδομένα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

απειλείται με τα εμπορεύματα των τριών μεγάλων πολυεθνικών να εξυπηρετούνται μέσω Βουλγαρίας ενώ Έλληνες εισαγωγείς και εξαγωγείς διακόπτουν την συνεργασίας τους με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς αδυνατούν να πληρώνουν τις ρήτρες μη έγκυρης παράδοσης και επιλέγουν εναλλακτική μεταφοράς μέσω φορτηγών.

Την ίδια στιγμή χιλιάδες εργαζόμενοι κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο. Αξιωσημειωτο είναι ότι το Δεκέμβριο που είχε μείνει κλειστή η γραμμή για περίπου ένα μήνα τουλάχιστον 200 εργαζόμενοι σε ελληνικές εταιρείες είχαν απολυθεί.

Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, κινδυνεύει με «λουκέτο» σε περίπτωση που οι εταιρείες προχωρήσουν στην διεκδίκηση αποζημιώσεων για τη ζημιά που έχουν πάθει από το κλείσιμο της Ειδομένης.

Σημειώνεται ότι οι εταιρείες έχουν επιλέξει το τρένο για την μεταφορά των προϊόντων τους καθώς έχει ιδιαίτερα χαμηλότερο κόστος. Να σημειωθεί ότι η αεροπορική μεταφορά είναι 70% ενώ για ένα κοντέινερ το κόστος με τρένο είναι περίπου 500 ευρώ και με φορτηγό ξεπερνάει τα 2.000 ευρώ.

Δεν είναι τυχαίο ότι πριν τρεις εβδομάδες διαμεταφορικές εταιρείες συνεργάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκαναν πράξη τις προειδοποιήσεις τους και προχώρησαν στις πρώτες ακυρώσεις ή σε πάγωμα 300 - 400 φορτίων, τα οποία ισοδυναμούν με το 20% του συνολικού διακινούμενου όγκου του τελευταίου 15νθημέρου.

Πρόκειται για εμπορεύματα που έχουν ως παραλήπτες ελληνικές επιχειρήσεις και θυγατρικές πολυεθνικών από το λιανεμπόριο, τα τρόφιμα, τα βασικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (χαρτικά, είδη υγιεινής, κ.ά.), την ξυλεία, τα χημικά προϊόντα που προορίζονται για τη βιομηχανία ή ακόμη και για επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ.

 
website counter
friend finderplentyoffish.com